۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

علت اشتیاق احمدینژاد برای برقراری روابط و ایجاد کنسولگری در کشورهای کوچک افریقایی


امروز سی ان ان مقاله ای توسط تیم لیستر را برگرفته از اسناد منتشر شده توسط ویکی لیکس منتشر کرده با عنوان: تعقیب مواد اتمی رها شده از کنگو تا قفقاز

این مقاله مینویسد:
یکی از کابوسهای قرن 21 دستیابی گروهای تروریستی و حکومتهای شرور به مواد اتمی که تا حد استفاده در سلاح اتمی غنی شده باشد بوده است. مکاتبات دیپلماتیکی که توسط ویکی لیکس جمع آوری شده نشان میدهد که از مرکز افریقا تا مرکز آسیا، این امر یک دقدقه های دائم برای مسولین امریکا بوده است.

دو پیام در سال 2007 نشان از کشف اورانیوم در بسته های متعدد در جمهوری کنگو میدهد. تمام محموله ها برچسب دار هستند و نشان از تولید در کشور بلژیک میدهد.
پیامهای ارسالی از کشور بروندی همچنین نشان از کشف اورانیوم در انبارهای زیرزمینی مخفی دارد. یک جاسوس ناشناس اعلام کرده که: برای باز کردن این انبار زیرزمینی 4 ماه وقت صرف شده است. در این مدت 2 نفر توسط نارنجک هایی که تله گذاری شده بودند جان خود را از دست داده اند. همچنین اطراف این انبار تماما مین گذاری شده بوده است. یکی از این بسته ها با وزن 3 کیلو گرم در باکاوو و دیگری به همان وزن در گوما قرار دارد. این جاسوس اعلام کرده که فردی را میشناسد که سه بسته دارد و آنها را برای فروش گذاشته است.

در سال 2006 یک پیام دیگر از دارالسلام در تانزانیا، خبر از ارسال یک محموله اورانیوم افریقایی توسط دو شرکت حمل و نقل سوییسی میدهد. این اورانیوم احتمالا از جمهوری کنگو از طریق دارالسلام به مقصد ایران فرستاده شده است.

ادامه مطلب و گستردگی قاچاق اورانیوم حتی بوسیله خودرو سواری در آسیایه میانه در لینک زیر:


با توجه با این اطلاعات و وجود اورانیوم غنی شده در بازار سیاه افریقا، شاید بتوان به پاسخی برای چرایی برقراری ارتباط ایران با این کشورهای دور افتاده و کوچک افریقایی و هزینه کردن در این کشورها پی برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر