۱۳۸۹ بهمن ۶, چهارشنبه

بی شرفها مثل سگ دروغ میگویند!



با وجود اینکه دیشب در تهران بزرگ و در بزرگترین کارخانه خودروسازی خاورمیانه یک حادثه اسفبار اتفاق افتاده. اما هیچ ارگانی نه پاسخگوست و نه اجازه خبررسانی درست به مردم و خانواده های داغدار می دهد. هیچکس هم پی گیر علت حادثه نیست و جنجال فقط بر سر تعداد کشته شدگان، نوع کامیون و مالکیت کامیون است.


از اول صبح که این خبر منتشر شده، ابتدا خبرگزاریهایی مانند ایسنا، مهر و تابناک اعلام کردند که

"در ساعت 23:30 شب گذشته (سه‌شنبه) امدادگران شيفيت اورژانس از طريق تماس شهرونداني در جريان حادثه تصادفي در بلوار ايران خودرو مابين جاده مخصوص و جاده قديم قرار گرفتند.

وي ادامه داد: امدادگران با حضور در صحنه حادثه دريافتند كه يك دستگاه كاميون متعلق به شركت ايران خودرو با پرسنل ايران خودرو كه در محل سرويس ايستاده بودند، برخورد كرده كه اين حادثه چهار كشته بر جاي گذاشته است.

پزشك كشيك اورژانس تهران با تاكيد بر اينكه تعداد مجروحان اين حادثه مشخص نيست، يادآور شد: بر اساس گزارش‌هاي اوليه حال تعدادي از مصدومان وخيم گزارش شده است.
همچنين سرهنگ حسين مهرايي، رييس پليس ترافيك شهري پليس درباره اين حادثه اضافه كرد: علت اين حادثه هنوز مشخص نيست و ماموران راهنمايي و رانندگي در حال ارزيابي و بازديد از محل حادثه براي تعيين علت هستند.

وي با تاكيد بر اينكه اين كاميون متعلق به شركت ايران خودرو است، تصريح كرد: اين مسير براي تردد وسايط نقليه باز است
."

حالا بی اطلاعی پزشک کشیک اورژانس از تعداد مجروحین ،قسمت کمدی تلخ این خبر است. رییس پلیس هم تاکید میکند که کامیون متعلق به ایرانخودرو بوده است.

بعد از آن ایلنا در خبری اعلام میکند که

 " انحراف یک کامیون هووو حامل بار در محوطه کارخانه ایران خودرو منجر به کشته شدن چند کارگر و مصدوم شدن چندین کارگر شد. ایران خودرو آمار کشته شده ها را  چهار تن اعلام کرده، اما منابع خبری از کشته شدن ۸ نفر خبر می‌دهند.
ایلنا گزارش داد که ۶ نفر در محل شرکت فوت و ۲ نفر در بیمارستان فوت کرده‌اند. این خبرگزاری به نقل از شاهدان نوشت: ‌این حادثه در زمان ورود کارگران شیفت شب کارخانه روی داد. بعد از این حادثه شماری از کارگران کارخانه به شرایط سخت کار اعتراض کردند."

پس بر اساس این خبر کامیون هووو و ساخت ایرانخودرو و متعلق به ایرانخودرو و در محوطه ایرانخودرو بوده و 8 نفر جانباخته اند و بعد از آن اعتراضات کارگری شکل میگیرد.


اما سایت انقلاب اسلامی در همان روز مینویسد

 " هم اکنون کارخانه ایران خودرو در محاصره کامل نیروهای ضدشورش است از ساعت ۱۲ دیشب تا  ۵ صبح امروز بین کارگران ایران خودرو و حراست کارخانه درگیری بوده است. واقعه به این صورت روی داده است که یکی از کارگران شرکتی شیفت شب را، که در قسمت حمل و نقل داخل کارخانه کار می کند، با وجود بیماری مجبور به کار می کنند. این کارگر پس از این که با حال ناخوش خود چند سرویس کار می کند حدود ساعت ۱۱ و نیم دیشب با خودرو خود به کارگرانی، که برای زدن کارت ساعت در محل کارت ساعت جمع شده بودند، می زند و ۸ نفر از آنان را می کشد و ۱۳ نفر را زخمی می کند. پس از این حادثه، مسئولان کارخانه بلافاصله جنازه ها را با آمبولانس از محل حادثه جمع می کنند. اما کارگران جنازه یکی از کارگران را که سر از تن اش جدا شده بود از دست آنان  می گیرند و با روی دست گرفتن آن در داخل کارخانه با شعار «مرگ بر نجم الدین» (مدیر عامل ایران خودرو) تظاهرات می کنند."

پس در این سایت هم کشته شدن 8 نفر تایید میشود و حتی ادامه اعتراضات به تفصیل بیان میشود.


در بعد از ظهر همان روز بالاخره روابط عمومی ایرانخودرو ضمن عرض تسلیت اعلام میکند که:


" درساعت 23:30 پنجم بهمن ماه 1389 يك دستگاه كمپرسي بنز حامل بار يكي از پيمانكاران در حال ورود از در شماره 9 ايران خودرو بود كه بر اثر بي احتياطي با تعدادي از كاركنان شركت برخورد و متاسفانه باعث كشته‌شدن چهار نفر و زخمي شدن 13 نفر از پرسنل اين شركت شد."


در اعلامیه ایرانخودرو تنها خبری که مورد تایید قرار میگیرد زمان وقوع این حادثه است و بقیه جزییات حادثه کلا نفی میشود.

بر اساس این اعلامیه، کامیون بنز بوده و نه هووو چینی. کامیون متعلق به پیمانکار بوده و نه ایرانخودرو. مکان حادثه نزدیک درب ورودی بوده و نه داخل محوطه و تعداد کشته شدگان 4 نفر بوده و نه 8 نفر.

حالا سوال اینجاست که چطور حادثه ای به این بزرگی در تهران بزرگ و در بزرگترین کارخانه خودروسازی خاورمیانه اتفاق میافتد و با وجود شبکه های متعدد خبررسانی در پایتخت ایران، این تعداد اخبار ضد و نقیض بیان میشود. البته واضح است که مدیران ایرانخودرو برای تبرئه کردن خود ممکن است حتی اعلام کنند که از این 4 نفر فوت شده، فقط یک نفر کارگر ایرانخودرو بوده و او هم در همان شب از کار اخراج شده بوده و 3 نفر بقیه هم پیمانکار بوده اند. 

خداوند به داد بازماندگان این حادثه برسد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر